Wednesday 26 November 2014

SET KECANTIKAN KULIT SHAKLEE UNTUK KELIHATAN CANTIK BERSERI


Set kecantikan kulit shaklee untuk kelihatan cantik berseri. Ramai wanita yang mengimpikan kulit yang cantik. Ada yang sanggup menghabiskan duit untuk mendapatkan kulit yang cantik...Saya pun mau juga kulit cantik lebih-lebih lagi bila sudah berkahwin ni mestilah mau kekal cantik di hadapan suami..betulkan mummies di luar sana..walaupun sudah berkahwin tak kan lah kita abaikan soal kesihatan kulit..no no no...jangan gitu k...So hari ni saya mau share set kecantikan shaklee yang saya amalkan dan mau bagi tips makanan yang kaya dengan agen anti-oksidan dan sangat baik buat kulit.


Firstly, saya mau kongsikan makanan yang kaya dengan sumber anti oksidan kulit. Kalau kita amalkan dengan pengambilan yang secukupnya pasti tiada masalah penuaan kulit dan masalah kulit yang lain seperti kulit kering, kulit berminyak dan kulit berkedut.

berry dan strawberry


Kurma

Kurma kaya dengan pelbagai vitamin yang baik buat kesihatan tubuh dan memberikan sumber tenaga yang baik untuk badan. Antara salah satu vitamin yang ada dalam kurma adalah vitamin C.Vitamin C yang terkandung dalam kurma berperanan sebagai agen anti-oksidan yang dikenali sebagai tanin.Tanin ini bersifat anti-infeksi, anti-inflamasi, dan anti hemoragik. Malah,kurma juga kaya dengan vitamin A yang bersifat anti-oksidan demi menjaga kulit yang cantik dan sihat.

Kismis

Kismis sebenarnya merupakan buah anggur hijau atau hitam yang dikeringkan. Sememangnya buah anggur juga kaya dengan sifat anti-oksidan yang tinggi. Kismis terkandung Phenolic Phytonutrients yang berfungsi dalam membunuh kuman, antibiotik dan anti-oksidan dalam menjaga kulit.

Beri biru

Buah beri biru mengandungi antosinin iaitu zat anti-oksidan yang mampu menghentikan penularan sel kanser. Tambahan lagi, antosinin juga berkesan dalam menyihatkan kulit agar melambatkan sistem penuaan.

Teh Hijau

Teh hijau terkenal sebagai minuman anti-oksidan yang terbaik di kalangan masyarakat Jepun. Teh hijau mengandungi polifenol dan katekin iaitu sebatian anti-oksidan yang berkesan dalam menyahkan radikal bebas pada tubuh. berfungsi dalam memberikan kulit lebih sihat dan bermaya.

Raspberi

Sama seperti buah beri biru. Ia juga kaya dengan agen anti-oksidan yang tinggi dengan mampu menyahkan radikal bebas dan melambatkan proses penuaan kulit. Ia juga mampu memperbaiki sel kulit yang rosak serta memberikan kelembapan kulit agar kulit kekal lembut dan anjal.



Okey...Oleh kerana saya ni bukanlah jenis yang makan buah setiap hari, sebab tu saya amalkan set untuk kulit cantik Shaklee ni yang terdiri daripada Vitamin E Complex, Vitamin C dan B Complex. Semuanya dalam bentuk tablet...senang ja mau makan kan...kalau nak kesan yang lebih ummph boleh tambah ESP...


vitamin e vitamin c b complex

set cantik shaklee
ESP Shaklee

Vitamin E 
Bertindak meneutralkan radikal bebas serta mencegah proses penuaan daripada berlaku. Kajian menunjukkan pengambilan vitamin E untuk jangka panjang akan dapat mengurangkan sunburn akibat dedahan kepada sinaran UVB. Tapi ini tidak bermaksud, kita boleh keluar tanpa guna lotion k...no..no..no...kena juga guna lotion cuma kesan sunburn tidaklah teruk sangat..Pengambilan vitamin ini akan membantu kulit kita menjadi lebih sihat dan cantik jika diamalkan secukupnya.ianya juga menjaga kesegaran dan keremajaan kulit, menjaga kelembapan kulit serta menghapuskan radikal bebas yang merosakkan sel dalam badan kita.

Vitamin C 
Anti oksidan yang berfungsi untuk melindungi anti oksidan lain. Ianya juga bertindak melambatkan proses kerosakan oleh radikal bebas seperti pencemasan udara dan sebagainya yang menjadi punca kemusnahan kolagen serta masalah kulit kering, kedut serta garis penuaan.Vitamin C juga bertindak melindungi, mencerahkan dan membaiki kulit . Selain itu, Vitamin C adalah bahan utama dalam sintesis kolagen iaitu merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit yang akan menjaga kekenyalan serta kehalusan kulit.


B-complex
Tidak dapat dihasilkan oleh badan kita. Mengandungi 8 kumpulan vitamin B yang melengkapi antara satu sama lain. Ianya membantu untuk mengekalkan tona kulit yang sihat, sebagai pelembab, mencegah pigmentasi, melambatkan tanda penuaan dan mengubati jerawat. Umum mengetahui yang B-complex sangat berguna untuk mengawal stress dan membuatkan kita jadi gembira serta tenang. Jangan lupa stress adalah punca kepada masalah serius kulit berjerawat.


ESP 
Diperbuat daripada non-GMO (genetically modified organism) soya yang lengkap dengan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan. Sel kita diperbuat daripada protein dan ESP membantu untuk menghasilkan sel yang sihat, menggantikan sel kulit yang sudah mati serta membaiki struktur kulit semula.


#ESP membantu penyerapan vitamin lain dengan LEBIH CEPAT berbanding tanpa pengambilannya


So, anda yang ingin mendapatkan set ini bolehlah berhubung dengan saya.



Ecca Grace
Call/SMS/Whatsapp : 010-9412280
Email : c_ecca@yahoo.com


Saya merupakan Pengedar Shaklee di Kota Belud, Kota Kinabalu, Tenom, Keningau, Sabah, Sarawak dan seluruh Malaysia. Hubungi saya sekiranya anda perlukan maklumat lanjut tentang produk Shaklee atau apa sahaja mengenai Shaklee.

No comments:

Post a Comment