Friday 9 May 2014

Scan 3D/4D di Kota Kinabalu, Sabah


Para pregnant mommies mesti excited kan kalau sdh sampai masa untuk scan...apalagi untuk new mommies..mesti tidak sabar-sabar mau tengok rupa dan jantina baby kan...


Saya pun sama excited mau tau jantina dan rupa baby...walaupun ini anak yang ketiga...tapi excited mau scan tu tetap sama...oleh kerana abang n kakak sebelum ni saya buat scan 3D...so yang ketiga ni pun sya mau jg buat 3D...coz sebelum ni abang n kakak saya lahirkan di Semenajung...so kali ni saya terpaksa buat survey klinik mana yang buat servis scan 3D.....selain tanya kawan, saya ada juga surf di internet...so saya pun buat keputusan untuk buat di Poliklinik Permai....saya pun contact Poliklinik Permai dan tanya kos untuk buat scan tu...staff yang bertugas bagitau RM 100 ke bawah...wow! kira oklah coz masih on budget orang bilang...:)


mummy scan baby

Tapi........hanya cawangan Poliklinik Permai di Jalan Pantai ja yang ada servis ni...cawangan lain belum ada ok...cuma ada scan biasa ja...tp better double check dulu la... mana tau yang lain pun sdh upgrade kan..mommies boleh laa contact klinik ni...Tel: +6088 232 100 Ini website nya..

 http://www.permaipolyclinics.com/


Opsss mesti ada yang tau & ada juga yang tidak tau di mana letaknya Poliklinik ni kan..Actually Poliklinik ni berdekatan dengan area Wisma Merdeka...Kalau tak silap di sebelah Poliklinik ni ada Watson or Guardian tu....tp dont worry...kalau korang pegi area tu..confirm akan jumpa punyalaa.:)



Masa sampai di klinik tu, oleh kerana 30 minit lagi mo tutup...so memang tidak ramai orang....itu d bahagian scan laa...kalau mo jumpa doktor biasa tu...memang agak ramai juga masa tu...baru beberapa minit nama saya di panggil...saya pun di bawa naik ke tingkat 1 kalau tak silap...staff dia pun peramah...manis ja orangnya...so hasilnya ...taraaaaaaaaaa...........



scan baby kota kinabalu



Masa ni baru 23wks....ini antara scan yg saya terima...actually ada banyak gambar...tp takkan semua mau publish kan..terlebih sudah nanti....semua pixs ni dimasukkan dlm cd...so dalam CD tu nanti ada la pix ni semua...video pun dimasukkan sekali...mommies nampak la baby bergerak ......n then jantina pun ada dia mention...tp yang ni biarlah rahsia dulu k...hihi ala2 siti Nurhaliza la pulak...n doktor tu cakap...masa yang palinggg CANTIK NAK SCAN adalah masa kandungan 28WKS....so mommies...apalagi pegilah scan masa kandungan anda 28wks k...apa yang pasti anda semestinya excited!

Sampai sini dulu coretan hari ni..semoga bermanfaat untuk semua.




Luv, 

Mummy DEE
0109412280

FB page: Mummy Dee Vita Corner






9 comments:

  1. hi terima kasih sudi share pasal klinik ni, saya sedang mencari2 klinik juga ni.. :)

    ReplyDelete
  2. best ni...mcm mau pigi la...sep bajet...hehehe...scan detail 4D ada ka???

    ReplyDelete
  3. Sy pegi last year xda pla dia msukkan dlm cd mau mnta ka tu?

    ReplyDelete
  4. saya bru saja call, harga scan baby skrg rm100, kira msi murah la kn.

    ReplyDelete
  5. kalau kandungan 2 bulan lebih boleh nampak sudah ka if 3d scan?

    ReplyDelete