Monday 2 February 2015

TIPS KURANGKAN SAKIT BELAKANG


Segelintir daripada kita pasti pernah mengalami sakit belakang. Bila nak duduk, kadang-kadang terpaksa duduk dengan cara perlahan. Siapa pernah alami hal macam ni?. Saya mengaku pernah alami hal ini lebih- lebih lagi masa mengandung. Mesti ramai ibu-ibu di luar sana yang hadapi masalah yang sama kan. Jangan risau, semua tu normal tapi anda boleh kurangkan atau elakkan masalah ini.Sebelum tu, saya mau kongsikan salah satu punca yang boleh mempengaruhi sakit belakang. 

Sebenarnya cara anda duduk dan tunduk boleh mempengaruhi bahagian belakang dan pinggang anda?

painrelief

Ikuti 3 tips ini bagi membantu mengurangkan sakit belakang anda.

1. Duduk dengan betul. Sandarkan diri anda dengan penyandar dan luruskan bahu ketika duduk. Selesakan diri anda. Letak bantal di belakang sekiranya anda perlu duduk dalam masa yang lama
Cara Duduk Yang Betul
2. Tunduk dengan betul ketika mengambil barang. Tunduk dan pastikan kaki/lutut anda bengkok atau lutut anda yg dibengkokkan terlebih dahulu. Jika anda tunduk dengan membengkokkan pinggang, pinggang anda akan mudah sakit

cara angkat barang yang betul
Cara Ambil Barang Yang Betul

3) Berdiri dengan betul. Luruskan dan tegakkan bahu ketika berjalan atau berdiri. Jangan membengkokkan badan. Anda akan dapat rasakan badan anda lurus dan lebih selesa ketika melakukan aktiviti ini.

Cara Berdiri Yang Betul

Selain itu, anda juga boleh mengambil  Ostematrix 4 biji setiap hari bagi membantu mengurangkan sakit belakang dan menjadikan tulang anda lebih sihat dan kuat. 

Bagi ibu mengandung, anda juga boleh mengamalkan ostematrix ini kerana selain daripada dapat mengurangkan sakit belakang, ia juga dapat mengurangkan masalah kekejangan / cramp kaki. Kalau yang dah ada pengalaman mengandung sebelum ni, mesti tahu kan nak dekat-dekat masa nak bersalin tu mesti masalah ini datang. 
ostematrix shaklee

Dari pengalaman saya sendiri, saya memang alami masalah ini dari kandungan yang pertama...kesian en. suami terpaksa bangun bila kaki cramp di waktu malam/subuh. Tapi bila mengandung kali ke tiga dan amalkan ostematrix ni, memang tak pernah langsung kaki cramp. Hebatnya Ostematrix ni.
So sekiranya ada datuk/nenek/ibu/bapa/suami/isteri atau kawan-kawan yang alami atau selalu mengadu sakit belakang berilah mereka Ostematrix. 
Memang sangat berbaloi dan mampu milik.

kalsium shaklee

Sepanjang bulan Februari ni ada promosi untuk Ostematrix. So, bagi anda yang teringin atau tengah mencari-cari vitamin untuk masalah sakit belakang inilah masa yang paling tepat bagi anda untuk mencuba.  

promosi vita lea shaklee beli 2 diskaun 5 %promosi vita lea shaklee beli 6 percuma 1

Anda juga boleh melihat info lanjut tentang promosi Februari di sini. 
Macamana nak dapatkannya. Anda boleh hubungi saya di:- 

Ecca Grace
Call/SMS/Whatsapp : 010-9412280
Email : c_ecca@yahoo.com


Saya merupakan Pengedar Shaklee di Kota Belud, Kota Kinabalu, Tenom, Keningau, Sabah, Sarawak dan seluruh Malaysia. Hubungi saya sekiranya anda perlukan maklumat lanjut tentang produk Shaklee atau apa sahaja mengenai Shaklee.

No comments:

Post a Comment