Wednesday 5 November 2014

KEBAIKAN OMEGA GUARD SHAKLEE


Ramai yang bertanya apa kebaikan OMEGA GUARD SHAKLEE ni... So, hari ni saya nak kongsikan sedikit info tentang OMEGA GUARD. OMEGA GUARD SHAKLEE  adalah minyak ikan yang terbaik di dunia dan diekstrak dari laut air sejuk di perairan negara Jepun. Ia juga bukan dihasilkan melalui hati ikan. 

omega guard shaklee MINYAK IKAN

 Lihat perbezaan Omega Guard Shaklee dengan brand lain.
perbandingan omega dengan produk lain

Antara kebaikan Omega Guard yang anda perlu tahu ialah:-

  • Perkembangan Minda & Otak – Khasiat DHA yang terkandung dalam Omega Guard dapat disalurkan kepada bayi sejak didalam kandungan ibu dan sewaktu ibu menyusukan bayi mereka. Apabila berusia 1 tahun, Omega Guard  boleh diambil dengan cara dicampurkan ke dalam susu, makanan atau menguyah.
  • Perkembangan Memori & Fokus – Sangat sesuai untuk mereka yang mudah lupa atau hilang fokus kerana ia dapat membantu meningkatkan daya ingatan.
  • Menyokong Kesihatan Kardiovaskular - Asid lemak Omega 3 yang terkandung dalam Omega Guard merupakan asid lemak yang penting dalam membantu memastikan jantung, arteri dan salur darah sentiasa berada dalam keadaan sihat dan tidak tersumbat. Produk ini membantu merendahkan paras trigliserida dalam badan lalu merendahkan risiko daripada terkena penyakit jantung ataupun strok.
  • Mengawal Paras Kolestrol – Bertindak melawan kolestrol jahat (LDL). Ia akan mengurangkan kandungan kolestrol jahat dalam darah dan meningkatkan bilangan kolestrol baik.
  • Memelihara Fungsi – Fungsi Sendi - Paras asid lemak omega3 larut dalam tisu rawan.Ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi – fungsi sendi dan gout dengan efektif.
  • Mengurangkan Gejala Asma - Memandangkan Omega 3 amat baik untuk melawan radang, maka pengambilan minyak ikan Omega Guard dapat membantu mengurangkan gejala selsema, asma ataupun radang paru-paru.
  • Menguraikan lemak - Mencegah pengumpulan lemak pada badan dan seterusnya mengelakkan masalah obesiti.
  • Meningkatkan Sistem Imun & Menyihatkan Paru – Paru  – Mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis dan penyakit buah pinggang.
  • Menentang Kanser - Kajian telah menunjukkan bahawa Omega 3 boleh mencegah kanser paru – paru, payudara, prostat dan kolon. Ia juga boleh meningkatkan pankreas pesakit kanser unutk berfungsi denan lebih efektif.
  • Mencegah Insomnia & Membantu Mengurankan Tekanan (stress) – EPA & DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mentel, termasuk kemurungan, tekanan, insomania dan kanak – kanak hiperaktif. 

Banyakkan kebaikan Omega Guard ni...saya sendiri amalkan Omega Guard ni semasa mengandung anak ketiga pada trimester ke 2 dan ke 3. Saya ambil Omega Guard untuk perkembangan otak bayi..Dan masa ni saya teruskan pengambilan Omega Guard untuk membuang lemak-lemak yang tak diingini...Suami dan anak-anak saya juga amalkan Omega Guard. Memang sesuai untuk seisi keluarga. 


Hubungi saya untuk konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee


Ecca Grace

Call/SMS/Whatsapp : 010-9412280


Email : c_ecca@yahoo.com


Saya merupakan Pengedar Shaklee di Kota Belud , Kota Kinabalu, Tenom, Keningau, Sabah, Sarawak dan seluruh Malaysia. Hubungi saya sekiranya anda perlukan maklumat lanjut tentang produk Shaklee atau apa sahaja mengenai Shaklee.


No comments:

Post a Comment